55% dintre părinți doresc revenirea la cursurile față în față

Cursurile „față în față” sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și elevilor de liceu.

24

55% dintre părinți doresc revenirea la cursurile „față în față”, iar 31% optează pentru sistemul hibrid

Ministerul Educației și Cercetării (prin Unitatea de Cercetare în Educație din Cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație și MKOR Consulting – agenție de cercetare de piață – au lansat studiul „Back to School Post-Covid”.

Rezultatele studiului

Peste jumătate (55%) dintre părinții elevilor români doresc revenirea la cursurile „față în față”, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu (4.6 puncte din 7).

Aproape o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere (3.6 din 7).

Doar 14% dintre părinți optează pentru cursuri exclusiv la distanță, această variantă având cel mai scăzut scor de încredere (2.7 din 7).

Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinților români preferă scenariul cursurilor „față în față”, pe care îl consideră cel mai potrivit.

Mai exact, 55% dintre părinții care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase din 14 septembrie.

Cursurile „față în față” sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și elevilor de liceu.

Chiar dacă se arată precauți în privința acestei opțiuni, părinții consideră că desfășurarea cursurilor față în față este relativ adecvată pentru copiii lor (4,6 puncte din 7) și, o consideră cea mai adecvată, în comparație cu varianta mixtă sau cea la distanță.

Cercetarea s-a derulat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, în rândul părinților copiilor din învățământul preuniversitar, pentru a afla care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de desfășurare a noului an școlar.

Eșantionul a fost compus din 1.067 de respondenți, reprezentativ pentru populația părinților care au cel puțin un copil înregistrat în sistemul educațional din România în anul școlar 2020-2021, în funcție de ciclul de învățământ al copilului, mediu de rezidență (rural – urban) și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare).

Studiul poate fi consultat – integral – aici (fișier pdf): https://bit.ly/2YP2SF3

Sursa Ministerul Educației și Cercetării

Publică GRATIS știrea ta!